Author Topic: Holland in the House  (Read 7695 times)

es

• Advanced Truth Seeker
Re: Holland in the House
« Reply #20 on: December 26, 2015, 05:38:11 PM »
I love Holland!  :yay: :yay: :yay:

If I moved out of England, but remained in Europe, I would have to head over to Holland!

KTHRN

• Beginner/Inquirer
  • *
« Reply #21 on: April 22, 2016, 09:19:47 PM »
Utrecht zou fijn zijn :)

Ik dacht: een moskee om te bidden maar niet om te preken/ onze meningen aan elkaar op te dringen. Islam is niet ??n keurslijf, we zijn allemaal verschillend en hebben verschillende beproevingen en inzichten, culturen en ervaringen. Het zou mooi zijn om ondanks dat onze liefde voor God te delen...

Wat vinden jullie: zullen vrouwen en mannen naast elkaar bidden in "onze" theoretische moskee? :D

good logic

• Wise One / Burnout
« Reply #22 on: April 22, 2016, 09:52:54 PM »
Peace KTHRN.

The aim ,in all the scriptures for "Synagogues, Churches, Mosques " is to share the love of GOD there.
Unfortunately the religions divided themselves into sects and polluted these "Houses of GOD".

You are right, they belong to GOD, free of politics and discrimination.
The love of GOD is the most important command.
GOD bless you.
Peace.
TOTAL LOYALTY TO GOD ALONE.   IN GOD I TRUST

38:65″ Say:? I warn you; There is no other god beside GOD, the One, the Supreme.?

http://www.total-loyalty-to-god-alone.co.uk/website-pages/good-logic/

Noah Stout

• Beginner/Inquirer
  • *
« Reply #23 on: June 30, 2016, 03:01:30 AM »
Misschien een idee om eerst een skype chat ofzo te maken voordat we een moskee neerzetten  ;D ;D ;D

Lijkt me leuk om mijn kennis over Islam te vergroten door onze kennis te delen.

Adam The Warner

• Truth Seeker
« Reply #24 on: July 03, 2016, 05:03:38 PM »
Salaam,

I am totally new to this board and I really appreciate the way how a lot of people on this board are approaching Islam. I recognize in it a general tendency towards problematizing traditional and charismatic interpretative authority regarding the religious sources (mainly the Quran). At the same time I see that the emphasize is placed on rational interpretative authority, which I find to be a good thing.

The reason I am here is to openly reflect on thoughts regarding the implications of this shift.

By the way, is there anyone out here who's from Holland? It would be great to connect!

Salaam

Romantiek

Are you still online? Ik ben namelijk vanuit Nederland :)!
May He the Hearer grant us victory in the worldy life, and Hes abundance of Light on the Day of Judgement, and may He the King of kings grant us the eternal Paradise. Peace.

Adam The Warner

• Truth Seeker
« Reply #25 on: July 03, 2016, 05:05:14 PM »
Asalaam Alaykum brothers and sisters

I am from Belgium and so speaks dutch and french.

Nice to meet you here.

Ben jij broeder Ellias uit Belgie? Want ik ben broeder Oussama uit Nederland als we elkaar herkennen via facebook..

May He the Hearer grant us victory in the worldy life, and Hes abundance of Light on the Day of Judgement, and may He the King of kings grant us the eternal Paradise. Peace.

Adam The Warner

• Truth Seeker
« Reply #26 on: July 03, 2016, 05:09:06 PM »
Komen er nog regelmatig Nederlanders op dit forum?

Adam The Warner

• Truth Seeker
« Reply #27 on: July 03, 2016, 05:59:42 PM »
Oh, en er is ook al een facebook pagina met een kleine 25 leden: Nationale Gemeenschap van Gelovigen  in Het Woord van God op FaceBook.

Moge God ons Leiding schenken.

Vrede.

KTHRN

• Beginner/Inquirer
  • *
« Reply #28 on: November 06, 2017, 12:51:26 AM »
Salaam. Ik heb me aangemeld voor de facebookgroep en zit te wachten om toegelaten te worden.

Eerlijk gezegd voel ik me best eenzaam in het beoefenen van mijn geloof hier. Zou leuk zijn om eens met jullie af te spreken.

owlwithbow

• Beginner/Inquirer
  • *
« Reply #29 on: December 29, 2017, 01:20:35 PM »
Hey, ik ben van Nederland.

Stuur me een pm. Dan kunnen we contact houden met de wil van God.

Ik lees by the way niet alleen de Koraan, maar ook het nieuwe en oude Testament.
One God, many different Messengers, but One Message.